Sunday, July 19, 2009

borak bersama pelajar sem satu

malam ahad 19 hb, kira-kira dalam pukul 12.30 pagi saya berkesempatan untuk berkongsi pengalaman bersama pelajar sem satu. di masjid as syakirin. mereka datang untuk iktikaf di masjif dan qiamulail.mula-mula dua orang kemudian tiga orang datang membuat halaqah bersama saya..seperti usrah dan muzakarah ilmu pula.saya bercerita pengalaman saya.megenai kesilapan saya dalam pelajaran dan macam-macam lagi. ada seorang yang sama course dengan saya juga tidak berminat dengan course yang dia belajar sekarang. tapi pengalaman mengajar saya untuk bercerita dan menasihati dia. saya katakan kepada dia tidak ada guna kalau kita ajak orang datang masjid tapi study kita teruk. apa yangALLAH beri pada kita walau pun kita tak suke tapi itulah yang terbaik untuk kita. ALLAH lebih tahu apa yang baik bagi hambanya. dan daya katakan kepada sahabat saya itu, saya telah membuat fitnah yang besar kepada agama sebab saya selalu pergi masjid tapi study saya teruk..bila cerita perkara itu, air mata ini seperti hendak keluar dan menjerit . " YA ALLAH, aku betul-betul meyesal ya ALLAH, ampunkan aku!!". dan macam-macam saya nasihati sahabat saya itu. saya berdoa, dia boleh terima course ini.

agama dan ilmu penting sebab dengan ilmu, agama dapat di amalkan.

No comments:

Post a Comment