Wednesday, April 29, 2009

Aku pegang jawatan YDP??

Sudah lama aku tak up date blog ni. rasa rindu dan macam-macam rasa. macam-macam terjadi dalam bulan mac dan april ni. macam-macam Allah uji aku. kekuatan iman yang ada sikit inilah yang membuat aku menginsafi diriku. tapi aku takut, iman kita ini makin tidak di jaga ia akan pergi meninggalkan kita. iman tinggi dan iman rendah. aku di uji dengan berbagai ujian. yang paling berat bagi aku ialah menjadi YDP Permas( nama persatuan aku di uitm johor)..aku sentiasa doa supaya aku tidak pegang jawatan tertinggi dalam permas. Tapi Allah lebih berkuasa dari sesiapa pun. kita merancang, allah juga merancang dan rancangan Allah lebih baik.lebih hebat. pandangan kita amat terbatas. dan perlu kita ingat pandangan Allah tidak terbatas kerana kita adalah milik NYA. aku menjadi serba salah yang teramat sangat. adakah ini dugaan yang akan membuat aku leka kepada Allah atau buat aku makin dekat pada allah. aku tak athu. sebab aku tak mahu aku menentukan hidup aku. akku tak mahu. sebab aku dah serahkan keseluruhan hidup aku pada ALLAH. aku hanya mampu ihktiar dan kemudian yang menentuakn adalah ALLAH. berbalik kepada jawatan YDP permas. aku tak tahu aku perlu buat. aku tak ada pengalaman. tapi aku yakin allah sentiasa dengan aku. sentiasa. aku tak boleh berfikir buruk kepada allah. aku harap apa yang aku buat sem depan(julai disember) adalh kerana ingin redha allah. bukan kerana mahukan nama. bila allah memberi jawatan ini kepada ku, aku rassa hati aku semakin hari semakin takut untuk buat salah. terlampau takut. aku akan terus kan usaha dakwah ku kepada kawan-kawan ku supaya mereka tidak menjadi seperti ku. aku tak mahu. dosa yang terpaksa kita tanggung amat menyakitkan. belum lagi siksa kubur sebelum menjelma siksa akhirat dan neraka. aku mahukan diri aku terus mberusaha mencaari redha allah dan berusaha untuk mencari ilmu allah. tapi aku perlu doa ada tidak leka.

doakan aku dan family serta muslimin dan muslimat....
selepas ini blog aku akan menghadapi revolusi blog..
lebih matang dan perbincangan lebih kepada islam dan terus menerus islam..

1 comment: