Wednesday, March 18, 2009

Assignment.

Submit assignment hari ni?!. saya betul-betul terkejut. saya ingatkan assignment encik Abdul razak hantar minggu depan. ( ya allah, adakah ini ujian daripada KAU? Bantulah aku Ya Allah, aku tak sengaja tidak siapkan assignment. aku betul-betul ingat minggu depan submit assignment ).

Bayangkan untuk assignment ni saya betul-betul nak siapkan dengan sungguh-sungguh. saya nak study soalan tu dan siapkan dengan berkualiti. Markah tinggi tak jadi impian utama saya tapi kualiti kerja yang bagus saya harapkan. semangat saya hancur (saya jenis orang yang senang jatuh semangat). saya dah tak boleh berfikir. ( ya allah, aku tak sengaja ya allah, aku hamba yang teruk ya allah, assignment pun aku boleh salah tarikh hantarnya, ya allah, mungkin semua yang jadi adalah di sebabkan dosa aku. ampunkan aku ya allah.) saya berdoa tanpa henti-henti.

saya nak assignment yang saya buat hasil dari usaha saya yang sungguh-sungguh. lepas habis kelas encik razak, saya terus pergi ke bilik bear (nama sebenar ialah Hafiz ) untuk mengambil pen drive fuad. dan bila di bilik saya berfikir adakah aku perlu copy dan tukar nama aku atau aku edit sikit. ( aku ingin menjadi orang yang beriman, orang yang beriman sentiasa percaya yang allah sentiasa memerhatikan apa sahaja yang di lakukan), saya mengambil keputusan........untuk tidak teruskan.. biar saya hilang markah dari saya dapat markah dalam keadaan ALLAH tidak meredhai apa yang saya lakukan dan paling penting bukan atas usaha saya. biar orang kata saya tah pape. tapi saya tahu apa yang saya impikan dalam hidup saya.

esok ada test untuk subject encik razak. saya dan janji saya akan tebus balik silap saya.

saya tak mahu menjadi orang yang sentiasa gagal dan membiarkan diri terus gagal.

Ya allah, aku mahu terus membantu agama mu, bantulah aku ya allah, dengan ada ilmu yang cukup inilah akan membuatkan orang sentiasa menerima dakwah ku kepada mereka. insyallah. jangan biarkan hati ku tewas dengan syaitan dan nafsu...aku tak mahu ya allah.

ya allah bantu dan permudahkan aku untuk belajar. ampunkan dosa aku ya allah.

saya harap, perkara yang terjadi hari ini akan saya jadikan penagajaran. insyallah.

~azam mn~

No comments:

Post a Comment