Wednesday, September 16, 2009

Rindunya akan ahli ibadah.

Saya tersentuh pagi tadi selepas solat subuh di masjid, apabila Prof Kamil memberi sedikit tazkirah kepada jemaah subuh pagi tadi. Tersentuh hati saya apabila prof mengatakan semester ini adalah semester terakhir prof menjadi pengarah di UITM Segamat. Macam-macam perubahan yang dengan izin ALLAH beliau lakukan. Terutama mengenai jemaah di masjid. Sepanjang beliau menjadi pengarah, pelbagai usaha di lakukan untuk menarik pelajar-pelajar lelaki dan perempuan untuk berjemaah di masjid.

Hampir setiap awal pagi saya pasti akan lihat prof Qiamulail dan kemudian membaca al Quran. Itulah usaha seorang yang mahukan perubahan agama dalam dirinya. Sentiasa istiqamah berjemaah di masjid walaupun beliau sibuk dengan urusan kerja dan urusan luar. Bagi saya prof adalah seorang ahli ibadah. Rasa sayu sangat apabila memikirkan orang sentiasa berusaha menjaga agama pergi meninggalkan kita.

Saya doakan akan ramai lagi orang seperti prof dapat saya jumpa dan saya doakan hati saya terus menerus memelihara islam..

No comments:

Post a Comment